La cumbre del PNV

Todavía hoy continúan paseándose reivindicativamente por los pasillos de la sede central del Gobierno Vasco en Lakua. Manifas internas de funcionarios. Hoy sabemos que unos cuantos miles (hasta 15.000 en Hego Euskal Herria) ni siquiera tendrán la oportunidad de acudir el 2 de mayo a su trabajo. Las previsiones, además, indican que dentro de cuatro años habrá aún más paro. El PNV va a convocar una cumbre para la semana que viene.

La gente quiere gente resolutiva, no hábiles de palabra. No creen a quien les ofrece decenas de miles de puestos en los cinco próximos años. Saben que es imposible mantener en el corto plazo el estado de bienestar alcanzado; y en el medio-largo plazo, parecido.

Cualquiera que controle algo de economía doméstica entiende que no es posible ofrecer subvenciones, subsidios, aumentos salariales, (….) si no hay ingresos. Es una quimera, excesivamnte utilizada entre los políticos en campañas y en la oposición. La tragedia llega cuando llegan al poder. Que se lo pregunten a Rajoy.

Si fuera Urkullu sería sincero; y crudo, si es preciso. No es cuestión de ganar a la IA por la izquierda. Nadie nos creería. Si confían en nosotros es porque creen que podemos ser los adecuados para levantar la situación. Son conscientes de que la situación exige sacrificios, y olvidarse promesas incumpibles.

No hay que pintar verde sobre negro. El negro es negro, y punto.

2 pensamientos en “La cumbre del PNV

  1. kaixo Biturie
    Aspalditik ez dugu elkar ikusi. Ea aukerarik daukagun asteburu luze honetan poteren bat hartzeko. Post honetan bat nator zurekin. Politikoek jendearen konfidantza bereganatu nahi badute, egia esan behar dute ez jendeak entzun nahi duena. Euskadin herritarrok badaukagu criterioa eta ez gaituzte horren erraz engainatzen.
    Esanak esan, diskurtsoa ez da izan behar “Que jodida está la situación”. Benetako diagnostiko on behar da eta handik aurrera proposamenak egoerari aurre egiteko. Baina, berriro, benetako neurriak. Berriz bat nator zuk aurreko post batzuetan esandakoarekin. Neurriak kasu batzuetan gogorrak izan beharko dira. Administrazioan eta bere inguruan (agentziak, elkarteak,…) badago zer egin, dirua hobeto gastatzeko. Hala ere, murrizketak ez dira izan behar aurre egiteko neurrien oinarriak. Ideia eta eredu berriak sustatzeko garaia heldu zaigu.

  2. Nik ikusi zintudan atzo, Iurrixe; hori bai, urrutitik. Ni 17:05ean iritsi nintzen eskolara, eta zu han zeunden, baina segiduan alde egin zenuen. Mikel Basabarekin egon nintzen hitz egiten une batez, eta, egia esan, galdetu gura izan nion, ea zertan dauden familia-arteko arazoak. Ez nuen aukerarik izan, mugikor-deiak medio. Ea hurrengo batean.

    Gaur gozieko 09:00etan Zarautzen egon naiz alabarekin. Bertan utzi eta Getariara joan naiz kafe bat hartzen. Bertako elizan sartu naiz. Uste dut San Maria dela. Ikaragarria iruditu zait. Aspalditik ez nintzen horren gustura sentitzen eliza batean. Hartu kontuan ni fededuna naizela. Horrela ez balitz ere Getariako eliza erakargarria iruditu zait oso. Aldapan gora ikusten dudan leheengo eliza. Aspaldikoa da; itxuragatik gotiko goiztiarra dela esango nuke.

    Gaur arratsaldean Dimera noa isiko baten funeralera. Gure aurrekoa badoaz Iurrixe. Gu gara hurrenak lerroan. Gauan han egindo dut, eta bihar hainbat nebe-arreba-ilobaren urtebetetzeak ospatuko ditugu. Ea astelehenean aukerarik dugun gelditzeko.

    Post-ari dagokionez, ni ildo horretakoa naiz. Ez da kontua ongizate-gizartearen alde edo kontra egotea. Hori horrela planteiatzea sinpleegia iruditzen zait. Arazoa sakonagoa da, askoz ñabadura gehiagokoa. Errazean eskua gora jaso, ukabila itxi eta “Gora Euskadi Sozialista” aldarrikatzea da. Hori oso da erraza, errazegia.

    Zaila dena da, arazoen aurrean diagnosi zentzuzkoa egin, eta herritarrei hitz egitea gezurrik esan gabe, egiaz. Beldurtu ere ez dira egin behar, ez; baina engainatu ere ez. Hori eskatzen diot nire alderdiari. Ameskerietan eta hodeietan ibiltzeko badaude beste batzuk.

    Ondo ibili!!

Responder

